Mağarasızlar

Topmeydanı, Döngelyanı, Mağarasız 1 ve 2, Kastamonu, 20-22 Nisan 2018

Geziye Katılanlar: Anıl Alyanak, Ebru Tütüncüler, İrem Kapucuoğlu, Recep Can Altınbağ, Burak Gökyer, Atakan Gülbahar, Bülent Efe Temür, Anıl Özrenk, Gamze Baydemir, Tuğçe Nur İlbaş, Halil Habip Atıcı, Cihanşah Akif Yıldıray, Beliz Aydın, Eren Kenan, Uğur Özkan, Türker Türkyılmaz, Selen Özkelebek, Emel Gökgöz, Özlem Kaya, Ozan Küçükbağış, Birgül Kalkan, Aslı Deniz Kanat, Emre Can Güzel, Yaman Özakın, Süha Yararbaş, Seda Erdural, Özgün Sarısoy, Aydın Menderes, Nermin Akın, Sencer Çoltu

Recep:

BUMAD ve İTÜMAK olarak ortaklaşa yapacağımız gezi için, geziye gidenlere baktıkça gaza gelmemek elde değildi. Geziye bir minibüs, bir otobüs ve bir özel araç ile gidiliyordu. Ben Süha ile beraber onun arabasıyla gidiyor olduğumu duyunca arabada yapılacak muhabbetleri az buçuk tahmin edip baya sevinmiştim. Çukurpınar’ın keşfi ve o dönemde kulüpte yapılan etkinlikler ile ilgili anıları dinledikçe daha da gaza geliyordum. Bir yandan da yazın yapılacak olan araştırma gezileriyle alakalı birçok hayal ve plan kafamın içinde dolanıp durmaktaydı.

Gamze:

Diğerleri bir minibüs ve Süha’yla giderken, biz de 27 kişilik otobüsle yola çıkmıştık.Yol yeterince uzun süreceğinden yapabilecek çok şeyimiz vardı. Ben midem bulandığı için uyumuştum, uyandığımda saat 5 civarıydı. Hava daha yeni aydınlanıyordu. Şoför abiye baktığımda uykusunun geldiğini fark ettim. Otobüsün geri kalanı uyurken, aptal aptal şarkı söylemeye çalışıyordum uykusu dağılsın diye. Bir süre sonra Küre Dağları Milli Park’ına girdik. Asıl olaylar buradan sonra başlayacaktı.

Yol gayet virajlı ve yağmur yüzünden çamurlanmış haldeydi. Önce yoldaki çökmüş çukurlardan birine ön tamponu çarptırdık, inip baktık kırılmış. Devam edelim dedik çünkü daha kampa arabayla 45 dk kadar bir yol vardı. Biraz daha gittikten sonra çukurlar büyüdü, şoför abi de haklı olarak tedirgin oldu araba zarar görecek diye. Bir yerden sonra Uğur ve Bora otobüsün önünden gidiyor, biz geri kalanımız + şoför abi otobüsle onları takip ediyorduk. Sonra birkaç kişiyle beraber biz de indik aşağıya, kötü bir kısım vardı yolda. Şoför abi gaza gelip birden gaza bastı araba boşken ve bastı gitti. Biz 10-15 kişi otobüsün peşinden koşa koşa kampa kadar gittik.

Keyifli bir yolculuk ardından kamp alanına vardık.

Kalabalık ve çok iyi bir ekip vardı gezide. Bu yüzdendir ki aynı anda hem Döngelyanı hem de Topmeydanı’nı döşemeye başlayacaktık. Kendime Döngelyanı’na girecek ekipte yer bulunca baya sevinmiştim. Yaman ve Gamze ile beraber girecek olmanın da çok keyifli olacağına emindim. Malzemeleri hazırladıktan sonra mağaranın yoluna koyulduk. Mağaranın eski döşemesinin su yolundan gidiyor olması yüzünden yeni bir şeyler yapacaktık. Normalde mağaranın girişine cadı kazanlarından inerek gidiliyordu ancak biz daha farklı bir yoldan inmenin daha sağlıklı olacağını düşündük. Ağaçların yardımıyla bir yaklaşma hattı yaptık. Daha sonra biraz inip bolt çakmak için güzel bir yer aramaya başladım. Hiltiyi yanıma almamıştım ancak elle çakacak olmak da işime geldi. Daha sonra tek bir inişle mağaranın ağzına indim. (Yukarıdaki fotoda Gamze ilk inişi inerken)

Bir sonraki iniş için Gamze bolt çaktı (Sol fotoğrafta). Hattı kurdu ve inmeye başladık. Çok dik olmayan bir inişti ve ufak bir balkona geldik. Buradan sonraki kısımda ben devam ettim. Burası 40 metrelik inişin başıydı. Döşemeyi biraz daha yukarıdan ve su yolundan uzak yapmaya çalışıyordum ancak pek başarılı olduğum söylenemezdi. Sola kaçmak gerekiyordu çünkü sağdan serpinti geliyordu.

Biraz baca yapıp biraz pandül yapa yapa yorulmuştum iyice. Tam çıkmak üzereydik ki Özgün mağaraya girdi. ”Devam edelim mi?” diye muhabbet olunca içimde kalan eksiklik hissinin de verdiği güçle devam etmek için inişe geçtik. Özgün iki bolt çaktıktan sonra ben devam ettim. Deviyeli bir şekilde ilerlediğimiz için aslında pek inemiyorduk ama güzel bir noktaya hattı çekmiştik. Bir bolt daha çakıp inmeye başladım. Yaklaşık 20 metre sonra duvardaki çürük kayaları görünce daha fazla inmek istemedim ve yukarı çıktım. Zaten akşam olmuştu ve çıkışa geçtik. Mağaradan çıktıktan sonra ertesi gün o inişi tamamlamanın hayalleriyle çadıra dönmüştüm.

Ertesi gün Gamze, Uğur ve Ebru ile beraber mağaranın yolunu tuttuk. Bu sefer önden Gamze indi ve inişe devam etti. Ancak serpinti yüzünden pek ilerleyemedi ve çıkışa geçti. Daha sonra iniş uzun olduğu için bir adet Y-Belay yaptım ve duvardaki çürük kayalardan dökebildiğim kadarını döküp Gamzenin yarım kaldığı noktaya ulaştım. Su serpiyordu ve bolt için açtığı deliğe boltu çaktım ama daha sonra yerinin kötü olduğunu düşünüp kullanmak istemedim. Ancak hala inişin dibini göremiyor olmak beni gittikçe geriyordu ve tedirgin olmuyor değildim. Nereye nasıl bir şey yapsam diye düşünürken kararsız kaldım. Uğur’a seslendim ve o da yanıma geldi. İstasyonu geçmeden daha uzak ve güzel bir noktaya bir bolt çaktı. Oradan sonra da bir bolt daha yaparak inişi tamamladı. Arkasından ben indim ve Gamze ile Ebru geldi.

Gamze:

Recep ve Uğur döşemeyi yaparken biz çok uzun sürmez zaten diyerek ipte bekliyorduk. Birbirine yakın birkaç deviye bolt olduğundan Ebru’yla konuşarak duruyorduk. Bir süre sonra hafiften üşümeye başladım ve kendimi oyalamaya çalıştım. Duvarda bir mağara sineği bir de böcek vardı. Birbirlerine değecekler mi, yakından geçince korkarlar mı, ışığımı göremiyorlar galiba diye düşünürken baya bir süre onlara kilitlenmişim. Tam mağaranın ağzına gidip geri mi dönsem diye düşünürken “İp Boooş” sesini duyunca saykodelik mağara dünyamdan ayrılıp normal hayata döndüm.

Recep:

Biraz dinlendikten sonra diğer inişe ilerledik. Gamze döşemeyi yaptı ve devam ettirmek için aşağı indim. Alt taraftaki galeri görünüyordu ancak kurtarma saati de yaklaşıyordu. Biraz daha oyalanıp dönüşe başladık. Mağaradan çıktık. Benim için her ne kadar yer yer gerici olan kısımlar olsa da harika bir deneyim olmuştu.

Gamze:

Döngelyanı’nı döön gel döööön geeel şarkısıyla, Receple, döşemesiyle ve duvardaki 2 canlısıyla hatırlayacağım, tabiki bir sonraki gidişimize kadar.

Recep:

Bir yanda bunlar yaşanırken, daha önceki senelerde Yaman’ın yolu karıştırıp yanlışlıkla bulduğu mağaraya da (Mağarasız – 1 olarak isimlendirilecekti.) bir araştırma ekibi gitmişti. Çok dar bir girişi olan mağaraya pek fazla gitmeden bitti ancak o sırada ağzı tıkalı başka bir mağara daha bulunmuştu. Anıl’ın üzerinde zıplayıp, kazıyarak açtığı (Aşağıdaki fotoda Anıl mağara girişinde) bu mağara ise (Mağarasız – 2) yaklaşık 15 metre derinliğe ulaşıp geçilemeyecek kadar daralarak bitmiş. Bol mağaralı keyifli bir gezi olmuştu.

Araştırılan mağaralar: Mağarasız – 1, Mağarasız – 2

Fotoğraflar için Yaman Özakın ve Sencer Çoltu’ya teşekkür ederiz.

20 Nisan Cumartesi

• 12.20 Emel, Türker, Sencer Topmeydanı giriş (döşeme)
  • 12.40 Yaman, Recep, Gamze Döngel Yanı giriş (döşeme)
  • 13.20 Nermin, Aydın Döngel Yanı giriş
  • 15.30 Emre, Bülent Topmeydanı giriş
  • 16.50 Özgün, Seda, Eren Döngel Yanı giriş
  • 17.00 Nermin, Aydın Döngel Yanı çıkış
  • 17.30 Eren Döngel Yanı çıkış
  • 17.40 Yaman, Seda Döngel Yanı çıkış
  • 18.00 Topmeydanı 1.shift giriş (Uğur, Ebru, Atakan, Anıl Ö.)
  • 20.17 Gamze, Recep, Özgün Döngel Yanı çıkış
  • 20.32 Sencer, Efe, Emel, Türker, Emre Topmeydanı çıkış
  • 21.30 Topmeydanı 2.shift giriş (Ozan, Selen, Beliz, Cihan, Anıl A.)
  • 22.15 Topmeydanı 1.shift çıkış (Uğur, Ebru, Atakan, Anıl Ö.)
  • 00.50 Topmeydanı 2.shift çıkış (Ozan, Selen, Beliz, Cihan, Anıl A.)

21 Nisan Pazar

• 10.40 Süha, Burak, Tuğçe Topmeydanı giriş
  • 11.00 Uğur, Gamze, Recep, Ebru Döngel Yanı giriş (döşemeye kaldığı yerden devam ettiler)
  • 11.00 Yaman, Sencer, Beliz, Özlem, Aslı, Anıl A. ihbar, Mantar ve Ejder’e bakmaya gitti.
  • 11.00 Nermin, Aydın, Seda, Özgün, Birgül Mantara bakmaya gitti.
  • 14.20 Topmeydanı 3.shift giriş (Emel, Türker, Eren, Halil, İrem)
  • 15.00 Süha, Burak, Tuğçe Topmeydanı çıkış
  • 15.30 Nermin, Özgün, Aydın, Seda, Birgül dönüş
  • 15.45 Süha, Burak, Tuğçe Mantar ve Ejder’e gitti.
  • 17.10 Ejder ekibi dönüş (Yaman, Sencer, Süha, Anıl A., Tuğçe, Burak, Beliz, Aslı, Özlem)
  • 18.30 Topmeydanı 3.shift çıkış (Emel, Türker, Eren, Halil, İrem)
  • 19.00 Topmeydanı Fotoğraf shifti giriş (Emel, Yaman, Sencer, Halil)
  • 19.30 Özgün, Seda, Eren Topmeydanı giriş
  • 19.45 Uğur, Gamze, Recep, Ebru Döngel Yanı çıkış
  • 20.05 Anıl A., Efe Topmeydanı giriş (toplama)
  • 20.10 Emre, Türker Döngel Yanı giriş (toplama)