Mağara Açlığı

Herekör, İzmit-İstanbul, 16-17 Mart 2019

16 Mart İnkese Katılanlar: ​Bülent Efe Temür, İrem Kapucuoğlu, Halil Habip Atıcı, Anıl Özrenk

17 Mart Herekör, Kutluca’ya Katılanlar: ​Aleyna Cingöz, Bülent Efe Temür, Ezgi Özgen, Göksu Kayacılar, Recep Can Altınbağ, Dursun Altınbağ

17 Mart Çataklı’ya Katılanlar: Eren Kenan, Türker Türkyılmaz, Beliz Aydın, Halil Habip Atıcı

Bülent Genç’e İsmail Kubilay tarafından gelen mağara ihbarını araştırmak için Boğaziçi Üniversitesinden yola çıkıp, 4. Levent’ten 500T’e binerek Pendik’e gittik. Yolda 500T’in ekranında bir sonraki durağa 1359 dk göstermesi ise herkeste büyük bir endişeye neden olmuştu.

Ertesi gün Kurtköy Opet’te İsmail Bey ile buluşup Hereke’ye doğru yol çıktık. Mağaranın 200 metre kadar yakınına yol gitmektedir. Daha sonra İsmail Bey bizi mağaranın ağzına götürdü. Dere yatağını akışın geldiği yöne doğru takip edince sağda 5-6 metre tabandan yüksekte, girişi kemer şeklinde fark ediliyordu. Hereke ve Körfez sınırında olduğu için mağaraya Herekör ismini verdik.

Mağara yatay başlayıp daha sonra inişe geliniyor. İnişin büyük bir bölümü defineciler tarafından kazılarak açılmış. Mağara zemininde kalın bir çamur birikintisi bulunmaktadır. İniş yaklaşık 5 metre. Aynı zamanda inişin yukarısında dışa açılan bir baca bulunmaktadır. Mağaranın giriş kısmı oyularak kemer şekline getirilmiş.

Mağarada bulunan inişin fotoğrafını yukarıda görebilirsiniz. İnişin büyük kısmı defineciler tarafından kazılarak açılmış. Mağarayı haritaladıktan sonra saatin de erken olması ile birlikte yakın civarda başka mağara varsa oraya gidelim dedik. Eren’in iki gün önce Kutluca köyü muhtarını arayıp “Mağara var mı?” diye sorması ve olumlu yanıt alması ile birlikte yolumuzu o tarafa çevirdik. Bu esnada da Eren, Beliz, Türker ve Halil’den oluşan bir diğer ekip Şile Çataklı köyünde bir mağara araştırması yapmaktaydı.

Kutluca’ya vardığımızda muhtar yoğun olması nedeniyle mağaraların yerlerini göstermek için bizimle gelmedi. Akarsu boyunca etrafta mağaralar var bulursunuz demesi üzerine yüzey araştırmasına başladık. Yaklaşık 2 saatlik nehrin yanında yamaç boyunca yaptığımız yüzey sonucu birkaç in dışında bir şey bulamadık.

16 Mart Cumartesi:

• 22.30: ​Boğaziçi Üniversitesinden çıkıldı.
  • 22.50:​ Mc Donalds’ta Ezgi kakaolu, Aleyna karamelli dondurma yedi. Recep, Göksu ve Efe ise hamburger menülerden aldı.
  • 23.30: ​500T’ye bindik ve kıtalararası yolculuğa başladık. Oturabildiğimiz için şanslıydık.

17 Mart Pazar:

• 00.40: ​Kaynarca’da taksiye 5 kişi ve çantalarla binince taksici biraz sinirlendi ancak bizi götürdü. Recep’lerin evde geceyi geçirdik.
  • 07.30: ​Recep’in annesi bize güzel bir kahvaltı hazırladı.
  • 09.00: ​İsmail Kubilay beyle buluşuldu.Recep İsmail bey’in arabasına geçti.
  • 10.00:​ Mağaraya varıldı. Döşeme ve ölçüm yapıldı.
  • 12.00: ​Kutluca Mahallesine doğru yola çıkıldı.
  • 13.00: ​Yüzey araştırması yapıldı fakat mağara bulunamadı.
  • 16.00: ​Eren, Beliz, Türker ve Halil bizlere katılarak mangal yapıldı.
  • 17.30: ​Kutluca Mahallesinden çıkış
  • 20.30: ​Boğaziçi Üniversitesine varıldı.